Είδος προς εξαφάνιση πλέον οι ρεζέρβες στα καινούργια αυτοκίνητα.
Οι λόγοι που οδήγησαν τους κατασκευαστές σε αυτήν την απόφαση είναι ότι τα σημερινά ελαστικά έχουν καλύτερη τεχνοτροπία, είναι πιο αξιόπιστα και το υλικό τους πιο ανθεκτικό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Παράλληλα οι δρόμοι είναι καλύτεροι και οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος λιγότερες. Η λιγότερη καταπόνηση των ελαστικών έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να διατηρούνται σε καλύτερη κατάσταση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η απουσία της ρεζέρβας συνεπάγεται μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Ειδικά τώρα όπου η υβριδική τεχνολογία φέρει μεγάλες μπαταρίες με μεγάλη χωρητικότητα, η εκμετάλλευση του είναι σημαντική.
Οι ρεζέρβες ήταν απαραίτητες γιατί δεν υπήρχε άλλη επιλογή επισκευής ελαστικών. Σήμερα διαθέτουμε τα κιτ επισκευής ελαστικών, που δίνουν άμεση λύση, αρκεί το πρόβλημα να είναι μικρό (όχι σχίσιμο του ελαστικού).
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η χρησιμοποίηση ελαστικού Run Flat εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο δεν θα μείνει στο δρόμο, αλλά θα μπορεί να πάει μέσα σε ένα εύλογο μικρό χρονικό διάστημα μέχρι κάποιο συνεργείο για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε επίσης και το αρχικό κόστος μιας ρεζέρβας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στην προσπάθειά τους λοιπόν να μειώσουν το κόστος παραγωγής κάθε μονάδας παραλείπουν τις ρεζέρβες. Η απουσία ρεζέρβας, σημαίνει παράλληλα και απουσία σχετικών κλειδιών που επίσης ανεβάζουν το κόστος.
Τέλος, το αυτοκίνητο χωρίς τη ρεζέρβα ζυγίζει λιγότερο. Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Μετά την μεγάλη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν καταναλώσεις και ρύπους, η ύπαρξη ρεζέρβας σίγουρα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.
Οι λόγοι που οδήγησαν τους κατασκευαστές σε αυτήν την απόφαση είναι ότι τα σημερινά ελαστικά έχουν καλύτερη τεχνοτροπία, είναι πιο αξιόπιστα και το υλικό τους πιο ανθεκτικό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Παράλληλα οι δρόμοι είναι καλύτεροι και οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος λιγότερες. Η λιγότερη καταπόνηση των ελαστικών έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να διατηρούνται σε καλύτερη κατάσταση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η απουσία της ρεζέρβας συνεπάγεται μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Ειδικά τώρα όπου η υβριδική τεχνολογία φέρει μεγάλες μπαταρίες με μεγάλη χωρητικότητα, η εκμετάλλευση του είναι σημαντική.
Οι ρεζέρβες ήταν απαραίτητες γιατί δεν υπήρχε άλλη επιλογή επισκευής ελαστικών. Σήμερα διαθέτουμε τα κιτ επισκευής ελαστικών, που δίνουν άμεση λύση, αρκεί το πρόβλημα να είναι μικρό (όχι σχίσιμο του ελαστικού).
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η χρησιμοποίηση ελαστικού Run Flat εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο δεν θα μείνει στο δρόμο, αλλά θα μπορεί να πάει μέσα σε ένα εύλογο μικρό χρονικό διάστημα μέχρι κάποιο συνεργείο για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε επίσης και το αρχικό κόστος μιας ρεζέρβας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Στην προσπάθειά τους λοιπόν να μειώσουν το κόστος παραγωγής κάθε μονάδας παραλείπουν τις ρεζέρβες. Η απουσία ρεζέρβας, σημαίνει παράλληλα και απουσία σχετικών κλειδιών που επίσης ανεβάζουν το κόστος.
Τέλος, το αυτοκίνητο χωρίς τη ρεζέρβα ζυγίζει λιγότερο. Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Μετά την μεγάλη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν καταναλώσεις και ρύπους, η ύπαρξη ρεζέρβας σίγουρα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.